Skab fundamentet for en attraktiv fleksibel arbejdsplads

Workshop:
Hold bedre møder!

Slut med uforberedte uengagere møder uden klar agenda eller formål. Det er tid til at styrke mødekulturen og skabe fundamentet for bedre samarbejde, højere trivsel og mere tid til fokusopgaver

Skærp møderne og styrk fundamentet for den attraktive fleksible arbejdsplads

De seneste år har fundamentalt ændret på, hvad det vil sige at gå på arbejde og på, hvordan vi samarbejder. Vi har skullet lære at navigere i en verden, hvor fysiske og virtuelle møder flyder sammen, og hvor mængden af digitale møder er vokset eksponentielt.

Facilitering og mødeledelse er blevet uundværlige kompetencer på den attraktive fleksible arbejdsplads, som har let ved at fastholde og rekruttere de bedste medarbejdere. Det stiller nye krav til, hvordan du og jeg planlægger, formidler og skaber resultater sammen på tværs af platforme, personligheder og fysiske lokationer.

I denne workshop får I ikke bare spørgsmål til refleksion eller planer, der kommer til at ligge i skuffen og samle støv. I får løsninger.

  • Konkrete og praktiske kompetencer, der kan hjælpe jer med at styrke mødekulturen og trivslen på jeres arbejdsplads.
  • Værktøjer, guidelines og skabeloner, der giver effektive og engagerede møder uanset om alle deltagere er fysisk samlet, om der er hybrid deltagelse i det fysiske møde eller om alle mødes virtuelt.
  • Input, både til de mere langsigtede strategier for, hvordan I skal rekruttere, onboarde og samarbejde i fremtiden og til, hvordan I løser hverdagens udfordringer nu og her.

Denne workshop vil hjælpe jer med at:

  • Forstå dynamik og forskelle mellem fysiske, hybride og virtuelle møder, og hvorfor forskellene er vigtige
  • Forberede jer optimalt til mødet, så I bruger tiden så effektivt og omkostningsbevidst som muligt
  • Nå ud til alle mødedeltagere, så de engagerer sig for alvor i møderne – også dem på den anden side af skærmen
  • Blive bedre til at sikre effektive møder, og frigøre tid og overskud til andre vigtige opgaver
  • Tage styring over arbejdsdagen og minimere uhensigtsmæssig støj og afbrydelser
  • Blive bevidste om, hvordan I kan bruge jeres møder, både når I vil øge produktiviteten og skabe resultater, og når I vil øge den psykologiske tryghed og styrke den sociale sammenhængskraft

Lær hvordan I:

  • Skaber en stærkere mødekultur gennem bedre kommunikation, blik for relationer og gode, nye vaner
  • Bliver effektive hybride mødeledere og -deltagere
  • Finder vej til at bryde de gamle vaner gennem nye indsigter og klog brug af værktøjer
  • Planlægger arbejdsdagen effektivt, så I undgår digital udbrændthed
  • Skærer ned på dårlig brugt mødetid og skruer op for dedikeret tid til koncentreret arbejde, socialt samvær og de vigtige pauser

Efter workshoppen vil I vide, hvordan I:

  • Bruger teknologien til at understøtte jeres kreativitet, virkelyst og samarbejde
  • Planlægger og forbereder jeres møder, så deltagerne får lyst til at engagere og involvere sig
  • Bruger møder som et effektivt ledelsesredskab, både når det gælder produktivitet og trivsel på arbejdspladsen
  • Laver den knivskarpe dagsorden, drejebog og det effektive referat for alle typer af møder
  • Forbereder og faciliterer jeres møder, så I holder tiden og ikke bare ender med at sætte nye, resultatløse møder i kalenderen
  • Skaber jeres egen nye mødekultur, så den bakker op om og danner fundament for relationerne og det gode samarbejde
  • Skaber en stærk fælles identitet og forståelse på arbejdspladsen
  • Øger motivationen og arbejdsglæden og giver medarbejderne en øget følelse af ejerskab ved hjælp af bedre møder

Målgruppe:

Ledere og medarbejdere på alle niveauer

Format:

Fysisk workshop 

Facilitatorer:

rie-helmer-portraet-removebg-preview
Rie Helmer

Associate partner i hybridledelse og Ledelses- og kommunikationsrådgiver

Rie er associate partner i hybridledelse.dk med over 20 års erfaring indenfor kommunikation, præsentation og executive presence, blandt andet fra hendes arbejde som tidligere tv-vært på programmer som Sporløs og Aftenshowet på DR1. I dag bruger hun sin unikke erfaring til at hjælpe møde- og teamledere med facilitering af stærke hybridmøder, blive skarpere på budskaber og levere dem tjekket, troværdigt og trygt.

Kort fortalt er Rie vores ekspert i at hjælpe lederen med at skabe tydelighed, troværdighed, og hybrid tilstedeværelse I mødet, på skærmen, på kontoret eller i en hybrid af begge.

Jesper_re_scale-removebg-preview
Jesper RIedel

Direktør, Chefkonsulent og grundlægger
af hybridledelse.dk

Jesper er grundlægger af hybridledelse.dk og har gennem de sidste 3 år primært beskæftiget sig med ledelses rådgivning indenfor fleksible arbejdspladser og hybrid ledelse. Jesper har +20 års erfaring fra internationale tech virksomheder der praktiserede det fleksible arbejde. Senest 10 år som leder i Microsoft, heraf 7 år som hybridleder af internationale teams. I dag har han dedikeret sin tid til praktisk anvendelige løsninger der fordrer hybridarbejdet, og hjælper ledere til at opbygge stærke hybride ledelseskompetencer.

Kort fortalt bidrager Jesper med den dybe erfaring fra hybrid ledelse og fleksibelt arbejde, der kan hjælpe ledere og medarbejdere med at finde praktisk anvendelige løsninger til udfordringerne på den moderne fleksible arbejdsplads

Vil du høre mere?

Så udfyld kontaktformularen nedenfor og vi sender den nærmere beskrivelse

Workshoppen kan tilrettes efter jeres specifikke ønsker og behov